روغن گیر خانگی اویلی تمام اتوماتیک جدید

روغن گیر خانگی اویلی تمام اتوماتیک جدید

توضیحات:
روغن‌گیر خانگی اویلی دستگاهی بسیار نوآورانه است که برای تهیه‌ی روغن سالم و برای کسانی که به سلامت غذایشان اهمیت می‌دهند کاربرد دارد. بدنه‌ی دستگاه پلاستیکی و بسیار باکیفیت است. البته وزن دستگاه نسبت به ابعادش کمی زیاد است که به دلیل موتور قدرتمند درونش است. در قسمت بالای دستگاه مخزنی وجود دارد که با ریختن دانه‌های روغنی مانند مغز پسته، کنجد و تخم آفتابگردان در آن می‌توان روغن پرخاصیت این دانه‌های مقوی را استخراج کرد. روغن از خروجی اول خارج شده و در مخزن پلاستیکی مربوطه ریخته می‌شود. خروجی دوم برای خارج‌ شدن پودر و چرخ‌شده‌ی دانه‌ها تعبیه شده است؛ این مواد خروجی برای تهیه‌ی شیرینی‌ها و غذاهای متنوع می‌توانند مصرف شوند. کارکردن با دستگاه بسیار ساده است و با دکمه‌های کنترلی روی بدنه انجام می‌شود. حالت چرخش معکوس هم در این دستگاه لحاظ شده است. پایه‌های ضدلغزش هم در زیر دستگاه قرار گرفته است تا حین کار از لرزش و جابه‌جایی دستگاه جلوگیری شود. یک صافی فلزی کوچک هم همراه دستگاه ارائه می‌شود که زیر خروجی روغن قرار می‌گیرد تا ناخالصی احتمالی را حذف کند. پس از روغن‌گیری و کمی زمان‌دادن به آن، روغن به‌دست‌آمده، صاف و شفاف‌تر می‌شود. از این روغن برای بهترکردن مزه‌ی غذاها و سالادها می‌توان بهره برد. یک دستکش آشپزخانه هم همراه محصول عرضه می شود؛ همچنین یک برس باریک برای پاکسازی لوله‌ی داخلی دستگاه به خریداران تحویل داده می‌شود. این روش روغن‌گیری براساس فشار و به صورت سرد انجام می‌شود تا کیفیت روغن حاصله بهتر باشد و چربی آن زود اکسیده نشود.

روغن‌گیر خانگی اویلی دستگاهی جمع‌و‌جور بوده که کار با آن بسیار ساده است. در قسمت بالایی دستگاه محفظه‌ی دانه‌های روغنی قرار دارد. طراحی داخلی این محفظه به‌صورت خودکار دانه‌ها را به داخل تیغه‌ها هدایت می‌کند. این محفظه از پلاستیکی متفاوت با جنس بدنه، تولید شده است و به‌نظر می‌رسد بعد از مدتی فرم خود را از دست بدهد. سیستمی ایمنی برای این دستگاه تعبیه شده است که هنگام بازشدن در محفظه‌ی دانه‌های روغنی، چرخش تیغه‌ها متوقف می‌شود. این دستگاه در رنگ‌بندی متنوعی تولید شده است که هماهنگ‌کردن آن با دیگر وسایل آشپزخانه را امکان‌پذیر می‌کند. با فشردن دکمه‌ی (Power) دستگاه روشن می‌شود؛ ولی دستگاه با فشردن دکمه‌ی (Start) شروع به کار می‌کند. با فشردن مجدد همین دکمه، عملیات روغن‌گیری متوقف می‌شود. دکمه‌ی دیگری روی دستگاه وجود دارد (Reverse) که اگر حین کار با دستگاه این دکمه را چند ثانیه نگه دارید، تیغه به‌صورت معکوس خواهد چرخید. یکی از مزیت‌های این دستگاه در دسترس‌بودن خروجی‌های روغن و تفاله است. همراه دستگاه دو ظرف پلاستیکی وجود دارد که در ظرف بزرگتر کنجاله‌ها و در ظرف کوچک حدود 600 میلی‌لیتر روغن جای می‌گیرد. بعد از اتمام عملیات روغن‌گیری به‌آسانی می‌توان قسمت‌های مختلف دستگاه را از هم جدا کرد و شست.
تجربه کاربری

حدود 150 گرم دانه‌ی روغنی کتان را در دستگاه ریختیم و بعد از گذشت مدت زمانی کمتر از 10 دقیقه تمامی دانه‌ها روغن‌گیری شد. کنجاله‌ها از قسمت جلویی دستگاه و قطره‌های روغن از شکاف‌هایی نزدیک به بدنه‌ی دستگاه شروع به چکیدن کرد. صافی ارائه‌شده همراه دستگاه را در ورودی ظرف روغن گذاشتیم. حدود 50 میلی‌لیتر روغن خارج شد. روغن خارج‌شده تیره‌رنگ بود و داخل صافی مقداری خرده‌های سوخته‌ی دانه‌ی کتان جمع شده بود؛ ولی به هیچ عنوان اثری از دانه‌های ریزشده، در روغن نبود. بعد از گذشت مدتی روغن به‌دست‌آمده شفاف و زلال شد. کنجاله‌ها نیز خشک بودند. برای اطمینان از خشک‌بودن کنجاله‌ها دوباره آن‌ها را روغن‌گیری کردیم که فقط چندین قطره روغن خارج شد و کیفیت روغن خروجی از کنجاله‌ها نیز بسیار پایین بود. بازکردن و شستن دستگاه ابتدا سخت به نظر می‌آمد؛ ولی با یک بار باز‌ و ‌بسته کردن دستگاه قلق آن دستتان خواهد آمد. فقط مواظب باشید که بعد از کار با دستگاه قطعات داخلی داغ هستند و برای خارج‌کردن آن‌ها حتما از دستکش استفاده کنید.

آیا بخریم، آیا نخریم؟
اگر از افرادی هستید که به سلامت خود و خانواده‌ی خود اهمیت می‌دهند و به‌راحتی تسلیم تبلیغات نمی‌شوند، حتما از کیفیت روغنی که استفاده می‌کنید مطمئن شوید. روغن‌گیر YD-ZY-03A می‌تواند یک گزینه‌ی خوب برای تغییر سبک زندگی شما باشد. این دستگاه باکیفیت است و خروجی آن نیز مطلوب است. شاید تنها ایرادی که بتوان به این دستگاه وارد کرد، نداشتن امکان تنظیمات برای دانه‌های مختلف است، همچنین ناتوانی دستگاه در روغن گیری مغزگردو و ایراد دیگری وجود ندارد که باعث شود در خرید این دستگاه شک کنید.

مشخصات کلي:
ابعاد پهنا 35 ، ارتفاع 35، عمق 19 سانتي‌متر
وزن 4.9 کيلوگرم
جنس بدنه پلاستيک
توان 650 وات

مشخصات فني:
ويژگي‌ها - تمهیدات ایمنی - سیستم فشار سرد - عملکرد چرخش معکوس - تمیز کردن آسان - مناسب برای روغن گیری از مغز آجیل
قابليت شستشوي لوازم جانبي در ماشين ظرفشويي: بله دارد
پايه‌ي ضدلغزش: بله دارد
طول سيم 1 متر
اقلام همراه - دارای ظرف تفاله - دارای صافی روغن - دارای ظرف روغن 600 میلی‌لیتری - دارای برس مخصوص تمیزکردن دستگاه - دارای دستکش مخصوص